Jedna bočica može spasiti motor: Mnogi vozači ne znaju za ovaj važan korak u održavanju automobila

Malo poznata praksa može vam uštedeti na hiljade dinara

27.05.2025. 19:12
  • Podeli:
mechanic-pouring-oil-into-car-engine ulje auto-6835e0ed1700b.webp Foto: Freepik

Iako većina vozača veruje da sipanjem kvalitetnog goriva na poznatim pumpama čini dovoljno za dobrobit svog automobila, istina je malo složenija.

Čak i najskuplje gorivo, iako sadrži osnovne aditive, ne može u potpunosti očistiti sve delove kroz koje gorivo prolazi, a upravo tu na scenu stupaju specijalni deterdženti za gorivo.

Šta su deterdženti za gorivo i zašto ih koristiti?

Reč je o dodatnim aditivima koje sami ubacujete u rezervoar, a njihov zadatak je da temeljno očiste sistem za ubrizgavanje, usisne ventile i komoru za sagorevanje.

Vremenom, u ovim delovima se talože nečistoće i naslage ugljenika koje mogu dovesti do:

  • sporijeg odziva motora,
  • povećane potrošnje goriva,
  • viših emisija štetnih gasova,
  • a u težim slučajevima - skupih kvarova.

Dakle, iako vozite automobil novije generacije i redovno ga servisirate, to nije garancija da se unutar motora ne gomilaju problemi koje ne možete da vidite.

Kome je ovo najpotrebnije?

Posebno se preporučuje vlasnicima automobila sa direktnim ubrizgavanjem goriva, jer kod njih naslage mogu nastajati i brže nego kod klasičnih sistema.

Takođe, korisno je i za vozila koja se često voze po gradu, u kratkim relacijama, jer tada motor retko postiže idealnu temperaturu rada, što pogoduje taloženju čestica.

Koliko često koristiti aditive?

Stručnjaci savetuju da se aditiv za gorivo doda na svakih 5.000 do 8.000 kilometara, što je često isti interval kao i zamena ulja. Praktičan savet?

Dodajte ga svaki put kad menjate ulje - tako nećete zaboraviti, a vaš motor će vam biti zahvalan.

Da li se isplati?

Cena jedne bočice kvalitetnog aditiva kreće se oko 1000 dinara, što je simboličan iznos u poređenju sa cenama popravki koje može sprečiti. Ako na vreme očistite sistem, smanjujete mogućnost da dođe do zapušenih dizni, problema sa sagorevanjem i pada performansi, piše Jutarnji.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()