Kakve veze imaju boja automobila i kilometraža: Rezultati istraživanja će vas iznenaditi

Često su zelene boje veliki ili luksuzni automobili koji su bolji za duža dnevna putovanja

11.08.2024. 14:52
  • Podeli:
automobili guzva-65e1bc0059fd9.webp Foto: TANJUG/ VLADIMIR ŠPORČIĆ

Najnovije istraživanje CarVerticala, firme za obradu podataka o automobilima, sprovedeno u 15 evropskih zemalja, otkrilo je vezu između boje automobila i njegove kilometraže.

Koji automobili imaju najveću prosečnu kilometražu?


1. Zeleni automobili - 140.674 km

2. Crni automobili - 130.738 km

3. Sivi automobili - 127.861 km

Često su zelene boje veliki ili luksuzni automobili koji su bolji za duža dnevna putovanja, posebno izvan grada. Automobili crne boje takođe zauzimaju značajan deo tržišta, a iako sama boja nije praktična, i dalje je enjena među različitim tipovima vozača, prenosi N1 Hrvatska.

Siva je jedna od najpopularnijih boja koja se primenjuje na bilo koji automobil, od manjih gradskih do skupih luksuznih vozila. Mnogi je takođe smatraju najpraktičnijom bojom koja se koristi u zemljama s različitim klimatskim uslovima.

"Najviše kilometara prođu automobili s dizel motorima. Međutim naše je istraživanje takođe pokazalo da boja vozila utiče na to koliko se često ti automobili koriste", kaže Matas Buzelis, direktor komunikacija u CarVerticalu.

Koji automobili imaju najmanju prosečnu kilometražu?


1. Crveni automobili - 115.757 km

2. Plavi automobili - 117.159 km

3. Srebrni automobili - 121.230 km

Crvena je relativno retka boja među automobilima, a popularan je izbor za kabriolete, sportske i coupe automobile. Takvi se automobili retko koriste toliko često za razliku od karavana ili SUV-ova.

Iako su plavi i srebrni automobili u drugim državama u kojima je sprovedeno istraživanje imali veću kilometražu, u Hrvatskoj je situacija baš suprotna.

"Kupci polovnih automobila nisu toliko izbirljivi oko boje vozila u uporedbi sa ljudima koji kupuju nova kola. Međutim, neki su kupci fokusirani na boju vozila i manje pažnje posvećuju stanju automobila. To nije najbolji pristup jer loše održavani automobili mogu izgledati dobro spolja, ali održavanje takvih automobila može biti skupo. Stanje vozila i podaci iz istorije upotrebe trebalo bi više da utiču na odluku kupca nego boja ili vizualna privlačnost", objašnjava Buzelis.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()