Nova visokonaponska platforma trebalo bi da bude predstavljena već ovog meseca
Foto: ShutterstockDa bi električni automobili postali dominantni na tržištu, potrebno je rešiti nekoliko prepreka - pre svega izjednačavanje cena sa ekvivalentnim benzinskim i dizel modelima, ali i postizanje dovoljne autonomije za duga putovanja.
Međutim, jedno od najvećih ograničenja ostaje planiranje punjenja tokom vožnje. Bez obzira na broj punjača, čekanje pola sata ili duže kako bi baterija bila spremna za nastavak puta za mnoge vozače predstavlja ozbiljan problem.
Rešenje leži u snažnijim punjačima i vozilima koja mogu podneti visoke nivoe snage punjenja. Tu na scenu stupaju napredne električne arhitekture od 800V i 900V, koje omogućavaju značajno kraće vreme punjenja.
Međutim, kineski brend BYD želi da ode korak dalje. Iako su neki njegovi modeli kao Atto 2 (65 kW) ili Dolphin (88 kW), ograničeni u pogledu brzine punjenja, kompanija sprema revoluciju - arhitekturu od 1.000 volti koja bi omogućila ultra-brzo punjenje.
Kineski izvori navode da bi ova tehnologija omogućila da BYD električna vozila za samo pet minuta punjenja dobiju dovoljno energije za 300 kilometara dometa.
Nova visokonaponska platforma biće predstavljena već u martu, a prvo će je dobiti najluksuzniji modeli – Han i Tang, koji se prodaju i u Evropi. Prema preliminarnim podacima, zahvaljujući ovoj tehnologiji, baterija bi mogla da se napuni do 100% za samo 10 minuta.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







