Tačka udara za svaku vrstu automobila je različita
Foto: ShutterstockNesreće u kojima učestvuju električni automobili i automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, na prvi pogled, ne razlikuju se mnogo. Međutim, nedavne studije pokazuju da postoje specifični trendovi koji ih ipak razlikuju.
Studija saobraćajnih nesreća u Sjedinjenim Državama pokazuje kako se različita vozila razlikuju u područjima kolizija, što je povezano s troškovima popravki, navodi Revija HAK.
Tačka udara za svaku vrstu automobila je različita. Uopšteno govoreći, frontalni udari su najčešći i daleko najskuplji, s prosečnim troškovima popravki 40% većim od udara pozadi. Čak 31,59% vozila sa SUS motorima učestvuje u ovim vrstama sudara, dok je stopa za električna vozila niža i iznosi 25,88%.
Na suprotnoj strani su udari pozadi. Za električna vozila procenat sudara je 35,98%, dok je za vozila sa SUS motorima samo 27,57%.
Studija ukazuje na dva moguća razloga za razlike. Električni automobili su uglavnom noviji i moderniji, imaju više tehnologije, uključujući automatsko kočenje u nuždi, što znači da je manja verovatnoća da će biti uključeni u sudare u kojima vozilo udara prednjim delom u zadnji kraj drugog vozila.
Drugi je taj što električni automobili imaju različitu dinamiku vožnje, a mnogi modeli čak imaju sistem s jednom papučicom, gde otpuštanje papučice gasa koči automobil. To dodatno smanjuje njihov domet, ali može dovesti do jačeg kočenja, uzrokujući da se automobil koji dolazi pozadi sudari s njima.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







