Konkurencija se zalaufala: BYD beleži prvi mesečni pad prodaje u 2025, a mlađi EV brendovi ruše rekorde

Kompanjia je morala i da smanji godišnji cilj isporuka za 16 odsto

02.10.2025. 13:37
  • Podeli:
kineski superautomobil  BYD Yangwang U9 - 10 jan 2025 - profimedia-0952794883-68bedb8c6ec95.webp Foto: Profimedia

Kineski proizvođač električnih vozila Bi-Vaj-Di (BYD) zabeležio je prvi godišnji pad mesečne prodaje u 2025, sa 393.060 isporučenih vozila u septembru, što je za skoro šest odsto manje nego u istom mesecu prošle godine, pokazuju najnoviji podaci kompanije.

Pad dolazi usred najjače sezone za automobilsku industriju i pojačane konkurencije na domaćem tržištu, što je nagnalo firmu da smanji godišnji cilj isporuka za 16 odsto, na 4,6 miliona vozila.

Bi-Vaj-Di očekuje da će izvoz činiti oko 20 odsto njegove globalne prodaje u 2025, pre svega zahvaljujući novim modelima vozila, preneo je Saut Čajna morning post.

Nasuprot tome, mladi kineski proizvođači električnih vozila beleže rekordne isporuke. Firma Lipmotor (Leapmotor) je u septembru isporučila 66.657 vozila, što je rast od 97 odsto u odnosu na prošlu godinu, a Huavejeva alijansa proizvođača HIVA dostigla je 52.916 isporuka, nadmašivši svoj prethodni rekord.

Kompanija Sjaomi (Xiaomi) je premašila 40.000 isporuka u septembru, što je dvostruko više nego u januaru, podstaknuta dobrom prodajom vozila YU7, prenosi Si-En-Bi-Si.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()