Normalan broj obrtaja u praznom hodu kod većine automobila kreće se između 700 i 800 o/min
Foto: PixabayKada motor radi u praznom hodu (u leru), trebalo bi da se ponaša tiho, stabilno i bez većih oscilacija.
Normalan broj obrtaja u praznom hodu kod većine automobila kreće se između 700 i 800 o/min.
Ako primetite da motor vibrira, povećava obrtaje bez razloga ili zvuči grublje nego inače, to može biti znak da nešto nije u redu. Evo najčešćih uzroka nemirnog rada motora u praznom hodu.
Kod benzinskih motora, stare ili oštećene svećice mogu otežati pravilno paljenje smeše goriva i vazduha u cilindrima, što direktno utiče na stabilnost rada motora.
Ako postoji oštećenje na kablovima svećica ili loša povezanost u sistemu paljenja, dolazi do prekida u isporuci struje, pa motor ne radi ujednačeno.
Prljavi injektori smanjuju protok goriva, a zaprljan filter vazduha ograničava dovod kiseonika. Oba problema mogu poremetiti pravilno sagorevanje i uzrokovati nepravilan rad motora.

Ventil koji kontroliše količinu vazduha koja ulazi u motor može se zaprljati ili pokvariti, što remeti balans između vazduha i goriva potrebnih za ravnomeran rad.
Curenje vakuma u sistemu za dovod vazduha i goriva može izazvati neujednačeno sagorevanje i nemiran rad motora. Uzrok mogu biti pohabane ili oštećene vakumske cevi.
Ako je zupčasti kaiš nepravilno postavljen prilikom zamene ili je istrošen, dolazi do nesinkronizovanog rada ventila, što smanjuje kompresiju i uzrokuje probleme pri radu u leru.

Ako je vreme paljenja smeše goriva i vazduha van optimalnih granica, motor može raditi grubo, podrhtavati ili se čak ugasiti u praznom hodu.
Ako primetite bilo kakve nepravilnosti, najbolje je odmah posetiti mehaničara. Ignorisanje simptoma može dovesti do većih oštećenja i skupljih popravki.
Redovno održavanje - zamena svećica, filtera i pravovremena kontrola zupčastog kaiša - ključ je dugotrajnog i pouzdanog rada motora.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







