Raskinuta je i zajednička proizvodnja baterija sa južnokorejskom firmom SK On
Foto: ProfimediaAmerički proizvođač automobila Ford najavio je radikalno smanjenje ulaganja u električna vozila i otpis sredstava od 19,5 milijardi dolara, što predstavlja najdramatičniji primer povlačenja auto-industrije iz programa vozila na baterije.
Fordov otpis od 19,5 milijardi dolara predstavlja priznanje gubitka vrednosti ulaganja u električna vozila koja više nisu isplativa.
Kompanija je odlučila da ukine proizvodnju modela F-150 Lightning EV, električnog kamiona T3 i električnih komercijalnih kombija, dok je raskinuta i zajednička proizvodnja baterija sa južnokorejskom firmom SK On.
Ford će umesto toga razvijati produženi električni hibrid (EREV) koji koristi benzinski generator za punjenje baterije i više se fokusirati na hibride i benzince, prenosi Rojters.
Novi cilj kompanije predviđa da udeo hibrida, EREV i EV do 2030. godine dostigne 50 odsto njene globalne prodaje, što bi predstavljalo značajan porast sa trenutnih 17 odsto.
Promena strategije dolazi kao odgovor na slabiju potražnju za električnim vozilima u Sjedinjenim Američkim Državama, delimično zbog politike administracije predsednika Donalda Trampa koja je smanjila subvencije i snizila standarde za emisije izduvnih gasova.
U novembru je prodaja električnih vozila u SAD, nakon isteka poreske olakšice od 7.500 dolara po vozilu, pala za oko 40 odsto međugodišnje.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







