Rimac Nevera – najbolji sportski elektromobil za 2022.

'Električni hiperautomobili su nova i drugačija vrsta automobila, a Nevera je među njima vrhunac u ovom trenutku', ističu iz časopisa Top Gear

07.04.2022. 12:45
  • Podeli:
rimac-nevera-1-.jpg Foto: Rimac Automobili

Nakon što je prošlog leta predstavio svoj drugi model – Nevera, "hrvatski Ilon Mask" je postao prava zvezda u svetu električnih (hiper)automobila.

Mate Rimac se pre dvadsetak godina u automobilskom svetu pročuo kada je iz jednog starog BMW-a "kockice" (model E30 325i), izvadio pokvareni SUS motor i zamenio ga električnim pogonom iz viljuškara. Tadašnji dečak, danas je vlasnik sopstvene fabrike električnih hiperautomobila i izvršni direktor kompanije Bugatti Rimac, osnovane u partnerstvu sa legendarnim proizvođačima sportskih automobila Bugatti i Porsche.

Nevera je drugi model kompanije Rimac Automobili, koji od momenta kada je prošloga juna zvanično predstavljen – niže uspehe.

Promena paradigme

Nagradu za najbolji električni automobil godine Neveri upravo je dodelio poznati britanski auto-magazin Top Gear, na osnovu ocena tima stručnjaka koji ga je detaljno testirao. Oni su potvrdili da je reč o automobilu koji predstavlja "promenu paradigme u automobilskim performansama, tehnologiji i dizajnu".

"Rimac Nevera se vozi prirodnije i fluidnije nego što bi vas specifikacije navele da poverujete. Električni hiperautomobili su nova i drugačija vrsta automobila, a Nevera je među njima vrhunac u ovom trenutku", istakao je obrazlažući titulu – Top Gear Electric Awards 2022 – urednik časopisa Tom Ford.

Poredeći Neveru sa svojim prvim modelom Concept_One, Mate Rimac je rekao da, kada je 2011. taj automobil predstavljen, on nije imao konkurenciju. Međutim, u narednh 10 godina, situacija se promenila.

"Danas se nalazimo na tržištu punom izuzetno impresivnih, potpuno električnih, sportskih automobila, a neke od njih prave najveći proizvođači na svetu. Zbog toga mi je, u ime tima koji je neumorno, tokom proteklih godina, radio na usavršavanju Nevere, velika privilegija što dobijamo ovu nagradu", istakao je Rimac.

1.914 "konja", 412 na sat

U nekoliko navrata, pa i prilikom dodele ove titule, proglašavan četvorotočkašem "koji menja pravila igre", Nevera je viskooperformativni automobil koga pokreću četiri moćna elektromotora ukupne snage 1.914 "konja".

 

 

Hrvatski hiper-elektormobil je na testovima pokazao gotovo neverovatna ubrzanja, uspevši da iz mesta do "stotke" stigne za samo 1,85 sekundi! Zapanjujuće ubrzanje Nevera zadržava tokom celog ciklusa vožnje pod punim gasom, a brzinometar pokazuje 300 km/h posle samo 9,3 sekunde od starta.

Automobil je nedavno proglašen i za najbrže serijski proizvedeno vozilo na svetu, koje je na trci ubrzanja na 402 metra (četvrt milje) postiglo svetski rekord od 8,582 sekunde. Rimac Nevera dostiže maksimalnu brzinu od čak – 412 na sat!

Međutim, ono što doprinosi globalnom uspehu ovog u svakom segmentu impresivnog automobila, nisu samo brzina i ubrzanja – već i sama tehnološka rešenja koja nudi. Naime, tehnologija ugrađena u Neveru godinama je razvijana i unapređivana, pa se tako sistemi i tehnološka rešenja koja su Rimac Automobili  razvijali za svoje modele danas nalaze u električnim modelima brojnih velikih imena svetske automobilske industrije (osim već pomenutog Porschea) kao što su: Aston Martin, Jaguar, Koenigsegg, Renault, SEAT, Hyundai i Kia.

 

 

 

 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()