Mala limuzina će biti pozicionirana između Grante i Veste u Ladinom asortimanu
Posle uvođenja ekonomskih sankcija, ruska automobilska industrija je pretrpela veliki udarac. Zapadni proizvođači su se povukli, a domaći ostali na cedilu, bez potrebnih delova, tehnološke podrške i logistike.
Ruska privreda je ipak opstala, a auto-industrija se pokazala veoma otpornom uprkos prvobitnom drastičnom padu. Naravno, pomogli su i Kinezi, ali i brza sposobnost prilagođavanja novim uslovima, koja je, izgleda, svojstvena svim Slovenima, piše Index.
Kako god bilo, Iskra je tu kao prvi novi model AvtoVAZ-a posle dugo vremena. Automobil je ovih dana predstavljen u okviru Međunarodnog ekonomskog foruma u Sankt Peterburgu.
Mala limuzina će biti pozicionirana između Grante i Veste u Ladinom asortimanu. Koristi "modernu globalnu mehaničku platformu", a po svemu sudeći, reč je o modelu čiji je razvoj započet dok je Renault još bio prisutan.
Osnova je, dakle, CMF-B platforma kompanije Renault, koja je prerađena tako da može da se proizvodi samostalno u Rusiji. U zvaničnom izveštaju AvtoVAZ ističe 400 novih delova, a izrada je navodno koštala 23 milijarde rubalja ili skoro 250 miliona evra.
Iskra će biti ponuđena sa dve opcije motora, 1,6 sa 90 i 1,6 sa 106 KS, a snažnija opcija biće dostupna sa šestostepenim manuelnim menjačem, kao i automatskim.
Serijska proizvodnja počeće početkom sledeće godine, a cena nije poznata. Očekuje se da će biti između 7.300 i 12.800 evra.
Posle Iskre, očekuju se još najmanje dve karoserijske verzije, uključujući i krosover. Sudeći po trenutnoj geopolitičkoj situaciji, Iskru, kao i ostale Lade, nećemo skoro videti u Evropi.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.