Novi modeli Volge bi se zasnivali na Škodinim, ali bi njihov dizajn morao da ima prepoznatljive karakteristike Volgi iz prošlosti
Austrijski biznismen Zigfrid Volf, član nadzornog odbora kompanije Porsche SE, holding grupe u čijem vlasništvu je Volkswagen, navodno je bio u kontaktu sa ruskim predsednikom Vladimirom Putinom u nastojanju da oživi posrnulu rusku automobilsku industriju, saznaje Špigl.
Nemački nedeljnik je dobilo pismo na tri stranice u kojem Volf predlaže plan korišćenja Volkswagenovih pogona u Rusiji za oživljavanje slavne ruske auto-marke, odnosno predlaže ponovno pokretanje proizvodnja automobila Volga u fabrikama Volkswagena. Ali to nije sve.
U pismu iz januara ove godine, Volf predlaže da se novi modeli Volge zasnivaju na Škodinim proizvodima, a do se to zamaskira tako što bi dizajn novih modela morao da sadrži prepoznatljive karakteristike Volge iz prošlosti.
U Kalugi bi se proizvodio model po uzoru na Škodu Rapid, a u Nižnjem Novgorodu bi proizvodnja krenula kasnije, verovatno do kraja godine. Tu bi osnova novih Volgi bili Škoda Octavia, Kodiaq i Karoq.
Poznati su i iznosi ulaganja. Volf ih procenjuje na čak 60 milijardi rubalja ili oko 670 miliona evra, što bi donelo godišnju proizvodnju od čak 270.000 automobila.
Sa druge strane, ovim projektom bi se sačuvala postojeća radna mesta i otvorila nova, sa ukupno 12.000 zaposlenih. Celokupnim poslom bi upravljao PromAvtoKonsalt, ruska kompanija za koju se veruje da je u vlasništvu samog Volfa. Putinu se, navodno, dopala ova ideja, prenosi Index.
Stigle su i reakcije iz Volkswagena. Ranije Volfove tvrdnje da "postoji temeljni sporazum sa najvišim strukturama Volkswagena" su demantovali, rekavši da nemaju saznanja o pismu i "njegovom uznemirujućem sadržaju".
Podsećamo, imovina Volkswagena u Rusiji zamrznuta je prošlog meseca po tužbi GAZ-a, koji je bio partner Volkswagena i smatra se oštećenom stranom zbog jednostranog povlačenja nemačke kompanije iz Rusije.
Zanimljivo je da je jedan od potencijalnih kupaca Volkswagenovih pogona u Rusiji kompanija PromAvtoKonsalt, ali je VW odlučio da im je ne proda, već se obratio kompaniji Avilon Automotive. A tim pregovorima se usprotivio neko iz menadžmenta Volkswagena.
Špigl napominje i da postoje naznake saradnje Šefler grupe, velikog dobavljača auto delova čijim odborom predsedava Volf, i ruskog GAZ-a, u pripremi za početak proizvodnje.
Poslednji (GAZ) model Volge bio je Siber. Koristio je osnovu Chryslerovog Sebringa, a proizvodio se do 2010. godine.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.