Zbog toga bi u čitavoj Evropskoj uniji godišnji tehnički pregled trebalo da postane obavezan
Foto: ShutterstockEvropska unija priprema set novih ograničenja koja će pogoditi milione vozača širom kontinenta. Prema najavama iz Brisela, na udaru će se naći vozila starija od deset godina, jer se smatra da njihov uzrast značajno utiče na veći broj saobraćajnih nesreća u državama članicama.
Zbog toga bi u čitavoj Evropskoj uniji godišnji tehnički pregled trebalo da postane obavezan, prenosi automedia.investor.bg.
Trenutno se pravila razlikuju od zemlje do zemlje. Na primer, u Bugarskoj je ova obaveza već uvedena, dok se u Nemačkoj tehnički pregled obavlja svake dve godine. Nemački mediji ocenili su novi predlog kao preterano opterećenje za vozače koji poseduju starija, ali uredno održavana vozila.
Stručnjaci ističu da ovakva odluka pokazuje da Brisel teško pronalazi efikasne načine da smanji broj smrtnih ishoda na putevima, pa kao najjednostavnije objašnjenje navodi da su starija vozila sklonija kvarovima.
Novi paket mera ne završava se na starijim automobilima. Evropska komisija priprema još strože zahteve, ovoga puta usmerene na vozila sa dizel motorom koja nemaju filter za čestice, ili su ga vlasnici uklonili nakon kvara.
Savremeni DPF filteri se samostalno regenerišu tokom duže vožnje, ali kod automobila koji se pretežno koriste u gradskoj vožnji kvarovi počinju već nakon oko 150.000 pređenih kilometara. Zamena filtera je skupa, a u zavisnosti od modela cena može dostići i 3.000 evra. Upravo zbog toga mnogi vozači odlučuju da ga uklone umesto da plate popravku.

Posledica je da se evropskim putevima danas kreću milioni dizelaša bez DPF filtera, a njihov tačan broj nije moguće precizno odrediti. Na tehničkim pregledima se ne meri količina čestica u izduvnim gasovima, a jedini način da se proveri da li je filter zaista prisutan bio bi detaljan pregled kompletnog izduvnog sistema, što se u praksi retko sprovodi.
Ako novi propisi budu usvojeni, vlasnici dizel automobila koji nemaju DPF filter moraće ponovo da ga ugrade. U suprotnom, vozilo neće moći da prođe tehnički pregled ni da ostane u saobraćaju.
Brisel smatra da bi ovaj potez mogao značajno da smanji emisiju čestica, posebno u velikim evropskim gradovima, ali će za mnoge vozače to predstavljati visok trošak i dodatno opterećenje u održavanju vozila.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







