Volkswagen na mukama: Pojedini modeli nenormalno troše ulje, zbog toga stigla i kolektivna tužba

Suština problema navodno leži u neispravnim klipnim koji navodno nemaju dovoljnu zategnutost

28.06.2025. 14:55
  • Podeli:
folksvagenov motor folksvagen, Volkswagen Tiguan - 17 feb 2017 - profimedia-0334718729-685fe62b061bd.webp Foto: Profimedia

Godinama su određeni Volkswagena modeli stekli reputaciju automobila koji troše ulje brže nego što je uobičajeno, a sada je zbog toga došlo i do kolektivne tužbe u SAD. U centru problema nalazi se VW motor EA888, koji, kako se navodi u tužbi, može da se ugasi ili čak potpuno otkaže ako vozači ne dolivaju ulje između redovnih servisa. Tužba se konkretno odnosi na modele Tiguan iz 2022. i 2023. godine.

Tužba je prvobitno podneta kroz tri odvojena postupka, ali su oni sada spojeni u jedan kolektivni slučaj u kojem učestvuje sedam ljudi koji tvrde da su oštećeni, navodi sajt CarScoops.

Suština problema, prema navodima tužbe, leži u neispravnim klipnim koji navodno nemaju dovoljnu zategnutost, što dovodi do prekomerne potrošnje ulja. Takođe se sumnja da PCV sistem (sistem ventilacije kućišta radilice) ne funkcioniše kako treba u regulisanju pritiska unutar motora.

Zanimljivo je da se u tužbi pominje i tehnički bilten koji je Volkswagen ponovo izdao 2024. godine. U njemu je opisan test potrošnje ulja koji servisi mogu da sprovedu kada vozač prijavi veću potrošnju ulja od one koju VW smatra normalnom - do 0,5 litara na svakih 1.000 kilometara.

Tužitelji traže od saveznog sudije da naloži opoziv svih pogođenih Tiguan modela, ali se Volkswagen protivi i traži od suda da odbaci tužbu u celosti, tvrdeći da kolektivna tužba ima ozbiljne nedostatke.

VW ističe da nijedan od sedam tužitelja nije naveo da je doživeo gašenje, otkazivanje motora ili bilo kakvo oštećenje zbog prekomerne potrošnje ulja. Iako se jedna tužiteljka žalila na "truckanje" i "zadršku" u radu motora, serviser joj je rekao da vozilo funkcioniše kako treba.

Nemački proizvođač navodi da tužitelji "ponavljaju iste opšte tvrdnje" - da ih je lampica za nivo ulja navela da dolivaju ulje između redovnih zamena.

Kompanija takođe naglašava da uputstvo za upotrebu modela Tiguan predviđa da motor može trošiti i do 1 litar ulja na svakih 2.000 kilometara, što ruku na srce i jeste prilično velika količina ulja za tako kratku distancu.

Ipak, nemački proizvođač automobila sa pravom tvrdi da nijedan tužitelj nije naveo da mu vozilo troši ulje brže od tog zvaničnog praga.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()