Očekuje se da bi baterija na bazi natrijuma mogla da preuzme veliki deo tržišta i da bi do 2035. godine ova sirovina mogla da zameni oko 272.000 tona litijuma
Uveliko se već traži zamena za skupi litijum. Njegovo vađenje je skupo, a tehnologije povezane sa njim, koje se nikako ne bi mogle nazvati ekološkim, nisu dobre za imidž električnih vozila.
Proizvođači automobila sve više traže baterije na bazi soli ili natrijuma, navodi BloombergNEF.
Očekuje se da bi baterija na bazi natrijuma mogla da preuzme veliki deo tržišta i da bi do 2035. godine ova sirovina mogla da zameni oko 272.000 tona litijuma. Predviđeno je da će te godine činiti oko 7 odsto ukupnog tržišta.
A ako dođe do dugoročne nestašice litijuma, ovi brojevi bi mogli biti i znatno drugačiji, prenosi RevijaHAK.
Privlačnost natrijuma proizilazi iz njegove zastupljenosti u kamenoj soli i slanoj vodi širom sveta, ali performanse baterija na bazi natrijuma su do sada bile upitne.
Kinesko lansiranje jeftinih električnih vozila zasnovanih na baterijskim ćelijama na bazi natrijuma moglo bi da predstavlja prekretnicu za ovu tehnologiju.
U ekstremnom scenariju, ako proizvodnja litijuma ne uspe da održi korak sa rastom potrošnje sa sledećom generacijom baterija, zamena natrijumom bi mogla da smanji ukupnu potražnju za litijumom za 37 procenata, što je ekvivalentno 1,4 miliona tona, do 2035. godine.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.