Izum veka protiv telefonskih prodavaca: Kako radi "AI baka", koja će dovesti prevarante do ludila

Starije osobe idealna su meta prevaranata koji pokušavaju da se dočepaju njihovih ličnih podataka i brojeva s bankovnih kartica

18.11.2024. 23:00
  • Podeli:
starija osoba žena, telefonska prodaja, prevara, lični podaci, krađa ličnih podataka, telefon, telefonski razgovor, bankovna kartica, internet prodaja - profimedia-0719820924-673b07c5c91ed.webp Foto: Profimedia

U poslednje vreme zabeležen je veliki porast pokušaja prevara širom sveta, a koliko je situacija dramatična u Velikoj Britaniji pokazuje nedavno istraživanje koje je objavila telekomunikaciona kompanija Virgin Media O2. Prema rezultatima tog istraživanja, čak 22 procenta ljudi svake nedelje je na udaru prevaranata, pa je kompanija odlučila da stane na kraj toj "epidemiji prevara" na jedan inovativan i prilično zanimljiv način koji uključuje i veštačku inteligenciju.

O2 je tako kreirao AI verziju omiljene mete prevaranata - bake koja je spremna da tokom dugog perioda priča o pletenju, životu, unučićima i slično. Kada se starije osobe tako raspričaju, prevaranti misle da malo po malo stiču njihovo poverenje, što će na kraju iskoristiti za prevaru, ali u ovom slučaju, upravo su oni ti koji su prevareni.

Na ideju o kreiranju ove AI bake, koju su nazvali Daisy (dAIsy), u O2 su došli nakon što je više od 70 odsto osoba koje su učestvovale u pomenutom istraživanju izrazilo želju za osvetom prevarantima koji su iskoristili njihove bližnje, ali većina nema vremena da se lično pozabavi takvim osvetama, odnosno da pokušaju da prevare prevarante, piše B92.net.

Umesto njih, prevarantima će se baviti Daisy koja je dostupna za razgovor od 0 do 24 sata. Veštačka inteligencija trenirana je tako da što duže drži prevarante na liniji, a baka, odnosno softver s glasom starice, spremna je na saradnju i kada je u pitanju deljenje podataka.

Naime, rado će s prevarantima podeliti svoje ime, prezime i podatke s bankovne kartice, ali naravno, daće im – lažne podatke. U nekim slučajevima Daisy je držala prevarante na liniji i do 40 minuta, što je znalo da ih izludi jer su na kraju potrošili puno vremena, a nisu dobili korisne informacije.

Potrebno je naglasiti da korisnici telekoma O2 neće dobiti pristup ovoj AI baki, već je alat za prevaru prevaranata dodat na spisak tzv. brojeva koji su laka meta prevaranta.

Iz Virgin Media O2 kažu da su posvećeni svojoj ulozi zaustavljanja prevaranata, što uključuje različite metode i tehnologije - od firewalla, blokiranja lažnih poruka preko korišćenja veštačke inteligencije za prepoznavanje prevarantskih poziva pa do inovativnih alata poput Daisy.

Direktor odeljenja za borbu protiv prevara u Virgin Media O2, Marej Mekenzi komentarisao je da je Daisy podsetnik kako neko s druge strane linije možda i nije osoba za koju se predstavlja pa je upozorio da danas postoje pozivni centri u kojima varalice i kriminalci rade puno radno vreme i veoma su vešti u razgovoru i izvlačenju podataka.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()