Klasični pretraživači odlaze u istoriju: Veštačka inteligencija preuzima internet kupovinu

U junu je anketirao 7.282 osobe starosti između 18 i 60 godina

23.07.2025. 22:08
  • Podeli:
onlajn kupovina, internet kupovina, veštačka inteligencija, žene - shutterstock_2383290059-68814103186aa.webp Foto: Shutterstock

Više od polovine korisnika veštačke inteligencije koristi njene usluge pri onlajn kupovini, a ne klasične pretraživače, pokazuje jedno novo istraživanje. Naime, u istraživanju instituta Norstat, tri odsto ispitanika je reklo da uvek koristi AI umesto pretraživača pri onlajn kupovini, a 14 odsto da ih koristi češće, dok veštačku inteligenciju za to povremeno koristi njih 35 odsto.

Norstat je u junu anketirao 7.282 građana Nemačke, Velike Britanije, Švedske, Norveške, Danske i Finske, starosti između 18 i 60 godina.

Ljudi veštačku inteligenciju najčešće koriste pri biranju putovanja, u 33 odsto slučajeva. Slede kupovina elektronskih uređaja sa 22 odsto, proizvodi "uradi sam" sa 20, i softvera ili digitalne pretplate, sa 19 odsto.

AI igra manje prominentnu ulogu pri pretragama obuće i odeće, u 13 odsto slučajeva, kozmetike u 12 i nekretnina u samo sedam odsto.

Korisnici u Nemačkoj ređe koriste AI za kupovinu od ostalih u Evropi.

Nemačka, međutim, prednjači u poslovnoj upotrebi, gde polovina ispitanika AI svakodnevno ili više puta nedeljno pri radu.

Među AI alatima, ubedljivo je najpopularniji ChatGPT kompanije OpenAI – redovno ga upotrebljava 86 odsto korisnika veštačke inteligencije. Guglov Gemini koristi 26 odsto, a Microsoft Copilot 20 odsto.

Kineska AI alatka DeepSeek, koji je tema brojnih rasprava o zaštiti podataka, gotovo da nije u upotrebi među evropskim korisnicima.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()