Prema izvorima i dokumentima do kojih je došao FT, marketinški projekat je uključivao ciljanje YouTube korisnika starosti od 13 do 17 godina
Istraga koju je sproveo list "Financial Times" otkrila je da su Google i Meta sklopili tajni dogovor da šalju onlajn reklame ciljajući tinejdžere, i time kršeći sopstvena pravila o tretiranju maloletnika.
Prema izvorima i dokumentima do kojih je došao FT, marketinški projekat je uključivao ciljanje YouTube korisnika starosti od 13 do 17 godina, i to oglasima koji promovišu Instagram, zaobilazeći pravila o personalizovanim oglasima koji ciljaju mlađe od 18 godina.
Projekat je već bio u izradi kada se Mark Zakerberg pojavio pred američkim Kongresom u januaru da se javno izvini zbog problema vezanih za bezbednost dece na svojim platformama.
Dve kompanije iz Silicijumske doline sarađivale su na projektu jer je Google imao za cilj da poveća prihode od reklama, a Meta da zadrži pažnju mlađih korisnika usred rastuće konkurencije kao što je TikTok.
Posle otkrića, Google je pokrenuo istragu i kasnije otkazao projekat.
"Zabranjujemo da se oglasi personalizuju osobama mlađim od 18 godina, i tačka. Potvrdili smo da su zaštitne mere ispravno funkcionisale jer nijedan registrovani YouTube korisnik mlađi od 18 godina nije bio direktno ciljan oglasima", saopštio je Google.
Meta je branila svoju poziciju rekavši da se cilja "nepoznata" publika, što, prema njihovim rečima, nije kršenje ni njihovih, a ni pravila njihovih partnera.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.