Tunel između Save i Dunava: Novo rešenje za smanjenje gužvi na Novom Beogradu

Novi Beograd dobija novu saobraćajnu arteriju koja će promeniti ritam saobraćaja u ovom delu prestonice

04.11.2025. 15:13
  • Podeli:
Novi Beograd, nova saobraćajnica, tunel Dunav i Sava-690a08bc2c625.webp Foto: Youtube/Printscreen/BeogradCREATIVE

Na mestu gde se Bulevar umetnosti preseče sa železničkom prugom prema Batajnici i Šidu, počeli su radovi na izgradnji podvožnjaka. Ovaj objekat, koji je odavno planiran, trebalo bi da omogući direktnu vezu između leve i desne strane bulevara i rastereti okolne ulice od svakodnevnih zastoja.

Podvožnjak je projektovan kao “tunel tipa galerije” širine 26,2 metra i visine slobodnog profila 4,75 metara. Kroz njega će prolaziti po tri trake u oba smera, uz razdelni pojas, pešačke trotoare i mesto za biciklističku stazu. Dužina saobraćajnog dela koji prolazi ispod pruge iznosi oko 111 metara.

Ovim rešenjem Novi Beograd dobija prvi podzemni prolaz koji povezuje leve i desne delove bulevara i uspostavlja direktnu saobraćajnu vezu između reka Save i Dunava.

Čelične cevi i portali

Posao su dobili konzorcijumi firmi Novkol, Saobraćajni institut CIP, Ras Inženjering, Montprojekt i Starting, sa procenjenom vrednošću od oko 980 miliona dinara i rokom završetka od 450 dana.

Jedna od ključnih izmena tokom priprema bilo je uvođenje nove tehnologije izvođenja radova, kako bi se očuvala funkcionalnost železničke pruge tokom izgradnje. Umesto klasične konstrukcije, prolaz kroz trup pruge biće izveden čeličnim cevima i portalima, uz pažljivo projektovane stabilizacione elemente.

Izgradnja podvožnjaka ima višestruki značaj za grad. Pored toga što će rasteretiti saobraćaj na Ulici Omladinskih brigada, Tošinom bunaru i Ulici Jurija Gagarina, nova saobraćajnica omogućava kontinuirani protok vozila kroz Novi Beograd. 

Gradonačelnik Aleksandar Šapić istakao je da je ovo korak ka saobraćajnom rasterećenju jedne od najopterećenijih gradskih zona i da će projekat omogućiti brže povezivanje saobraćajnica i bolju mobilnost stanovnika.

Koordinacija je tu sa železničkom infrastrukturom ključna – pruga ne sme biti zaustavljena, što zahteva precizno planiranje i izvođenje radova.

Kada podvožnjak bude završen, očekuje se značajno rasterećenje saobraćaja, efikasnija povezanost delova Novog Beograda koji su do sada fizički razdvojeni prugom, kao i bolja raspodela opterećenja na kritičnim deonicama. Pored toga, projekat predstavlja strateški korak u razvoju gradske infrastrukture, povezujući ključne saobraćajnice i omogućavajući lakši pristup s obe strane reke.

Kompleksan projekat i simbol modernizacije Novog Beograda

Trenutno, radovi su u toku, a Grad Beograd navodi da je realizacija u skladu sa planom. Rok od 450 dana ostaje referentna tačka za završetak. 

Podvožnjak u Bulevaru umetnosti trebalo bi da postane simbol modernizacije Novog Beograda, ali i primer kompleksnog izvođenja infrastrukturnih projekata u urbanim sredinama.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()