I dok škole nastavljaju obustavu rada, sve je više profesora, pa i onih u blokadi, koji razmatraju načine na koje propušteno može da bude nadoknađeno
Foto: PixabayŠkolska uprava Beograda tražila je od škola da se do četvrtka izjasne da li će i kojom dinamikom obezbediti redovan proces rada u punom kapacitetu ili prema Zakonu o štrajku.
Ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović rekla je da je neophodan uvid u rad škola i nadoknadu nastave kako bi se nadoknađeno za februar isplatilo u martu.
I dok škole nastavljaju obustavu rada, sve je više profesora, pa i onih u blokadi, koji razmatraju načine na koje propušteno može da bude nadoknađeno.
Škola više nije škola, nego hotel u kojem učenici u blokadi spavaju. To kaže v. d. direktora Pete beogradske gimnazije Danka Nešović, koja ističe da je neophodno da se obezbede uslovi za nastavak rada i da svima koji žele da rade to treba da bude omogućeno, kako nastavnicima, tako i učenicima.
„Nama je prioritet sada rad, kako ćemo da organizujemo rad ove ustanove i ove škole i kako ćemo da je vratimo da bude škola. Postoje kolege koje hoće da rade, bez obzira na njihov politički stav. Oni posle toga idu, podržavaju studente, idu na proteste i sve to, ali hoće da rade. Mi ne možemo sada - jedna grupacija, kolika god da je - i da imate dva čoveka u školi, vi treba da im omogućite uslove da oni rade. Znači, ne možemo eliminisati i uskraćivati prava ljudima koji žele da rade, da to ne mogu da ostvare zarad neke većine koja to neće. Onaj ko hoće da radi, u redu, ko neće, u redu“, rekla je u emisiji „Podne“ na UNA televiziji v. d. direktora Pete beogradske gimnazije Danka Nešović.
S druge strane, profesori u obustavi nastave kažu da bi njihov puki povratak u škole bio čista forma sve dok u učionicama nema svih đaka koji se i dalje ne vraćaju u školu. Zbog toga će po nastavku nastave, morati da se pronađe optimalno rešenje za nadoknadu propuštenog.
„Ne bi ovo bilo toliko, neću da upotrebim reč uspešno, jer ovo je sve katastrofa što nam se dešava i ovde nema nikakvog uspeha. Ni za Ministarstvo, ni za decu, ni za profesore, ni za roditelje. Svi smo u jendoj katastrofi, ali mi moramo da nađemo rešenje i izlaz iz te katastrofe. Nemoguće je apsolutno nadoknaditi, da se razumemo i da budemo iskreni. Moguće je manje ili više sanirati štetu. Mislim sažimanje gradiva i eventualno produženje školske godine, da su to dva modela o kojima treba razmišljati“, objašnjava za UNU profesor srpskog jezika u Devetoj beogradskoj gimnaziji Milorad Dašić.
Time bi se, dodao je Dašić, nadoknadilo najbitnije gradivo, a đaci bi, ipak, završili ovu školsku godinu.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







