Kako smanjiti karbonski otisak? Prvo regulisati letove na poslovne događaje

Karbonski otisak ima veliki i loš uticaj na klimu

18.07.2024. 23:00
  • Podeli:
ekologija planeta zemlja shutterstock-662537b7664bf.webp Foto: Shutterstock

Svetska istraživanja pokazuju da su razni poslovni skupovi i forumi odgovorni za 10 odsto globalne emisije ugljen-dioksida što je jednako emisiji koju godišnje emituju SAD. 

Nemačko-srpska privredna komora je u januaru ove godine pokrenula merenja karbonskog otiska na događaje koje organizuje u Srbiji.

Aleksandar Markus, član Upravnog odbora Nemačko-srpske privredne komore, kaže za RTS da je sledeći korak preduzimanje aktivnosti kako bi se smanjio negativni uticaj koji karbonski otisak ima na klimu.

Nemačko-srpska privredna komora organizovala je u januaru prvi niskougljenički skup. To je zapravo bio okrugli sto na temu – "nespremni odnosno spremni za zelenu budućnost". Za vreme ovog skupa meren je karbonski otisak.

"Merenje karbonskog otiska u principu znači prvi korak kako bismo razumeli otisak naših aktivnosti na klimatske promene", kaže izvršni član Upravnog odbora Nemačko-srpske komore Aleksandar Markus.

Ističe da potom sledi korak preduzimanja aktivnosti kako bi se smanjio negativni uticaj koji karbonski otisak ima na klimu.

"Rezultati merenja karbonskog otiska prema izveštaju našeg partnera Dekra došlo je do ugljeničnog otiska od 1,8 tona ekvivalenta ugljen dioksida i drugih gasova koji su štetni za klimu", kaže Markus.

Ističe da je najveći deo emisije ugljen-dioksida, nastao zbog toga što su gosti iz Nemačke doputovali avionom.

"Vrlo je dobro poznato da korišćenje aviona ima vrlo veliki uticaj na klimatske promene", objašnjava Markus.

Kaže da je bio vrlo iznenađen kada je čuo u kojoj meri to loše utiče na klimu.

Kako poslovni letovi u svetu utiču na klimu?

Industrija međunarodnih poslovnih okupljanja i manifestacija se nakon pandemije korone opet vrlo brzo razvija, rekao je izvršni član Nemačko-srpske komore.

"Još 2019. godine smo imali 1,7 milijardi učesnika iz više od 180 zemalja koji su učestvovali na poslovnim okupljanjima", objašnjava Aleksandar Markus za RTS.

Kaže da ove manifestacije širom sveta znače potrošnju od 2,8 milijardi dolara i stvaraju 27,5 miliona novih radnih mesta.

"To je zaista jedan bitan privredni faktor i privredna udruženja su deo ove industrije, tako da ugljenični otisak ove industrije događaja je sve više tema o kojoj se diskutuje", rekao je Markus.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()