Grčki sindikat železničara i metroa najavio je 24-časovni štrajk, protesti levičarskih grupa zbog teške železničke nesreće održani u Atini, Solunu i Larisi, nedaleko od samog mesta nesreće
Grčke vlasti proglasile su trodnevnu žalost zbog najteže železničke nesreće u poslednjih nekoliko decenija. U sudaru putničkog voza na liniji Atina – Solun sa teretnom kompozicijom, kod grada Larise, poginule su najmanje 43 osobe, dok je 130 ljudi povređeno.
Grčki sindikat železničara i metroa najavio je 24-časovni štrajk, a protesti levičarskih grupa zbog teške železničke nesreće, u kojoj je poginulo najmanje 43 ljudi, izbili su sinoć u Atini.
Sindikat je pozvao na jednodnevni štrajk u znak protesta zbog, kako je naveo, hroničnog zanemarivanja grčkih železnica. Radnici atinskog metroa takođe su pozvali na 24-časovni štrajk danas, navodeći da se suočavaju sa sličnim problemima kao i zaposleni na železnici, objavio je Ekatemerini.
U Atini je nekoliko stotina članova levičarskih grupa marširalo je sinoć u znak protesta zbog železničke nesreće, a manji sukobi su izbili kad su neki demonstranti bacali kamenje na kancelarije grčkog železničkog operatera i policiju za razbijanje demonstracija i palili kontejnere.
Protesti su održani i u Solunu i gradu Larisi, u blizini mesta gde se nesreća dogodila u utorak uveče, objavio je Bi-Bi-Si. U protestima nije bilo uhapšenih ni povređenih.
Spasioci su tokom noći tragali za preživelim u oštećenim, izgorelim olupinama dva voza koji su se sudarili u severnoj Grčkoj, a u nesreći koja se dogodila u utorak nešto pre ponoći.
Radnici hitne pomoći koristili su dizalice i drugu tešku mašineriju da pomeraju velike delove vozova, otkrivajući još tela.
Glavna forenzičarka u Larisi, Rubini Leondari, rekla je da su 43 tela doneta na pregled i da će biti potrebna DNK identifikacija jer su u velikoj meri unakažena.
Grčka vatrogasna služba saopštila je da je 57 ljudi ostalo hospitalizovano kasno u sredu, uključujući šestoro na intenzivnoj nezi, dok je više od 15 otpušteno nakon lečenja. Više od 200 ljudi, koji su bili nepovređeni ili su zadobili lakše povrede, prevezeno je autobusima u Solun, 130 kilometara severno.
"Helenik trejn", italijanska kompanija koja upravlja svim putničkim i teretnim vozovima u Grčkoj, izrazila je saučešće porodicama žrtava. Među poginulima je osam radnika na železnici, uključujući dvojicu mašinovođa teretnog voza i dvojicu mašinovođa putničkog voza.
Grčki premijer Kirijakos Micotakis nazvao je sudar putničkog i teretnog voza "užasnom železničkom nesrećom bez presedana" i obećao sprovođenje potpune, nezavisne istrage.
Micotakis je najavio osnivanje nezavisnog i međupartijskog komiteta stručnjaka koji će istražiti uzroke nesreće u Tempiju, odmah nakon što je u sredu popodne posetio mesto tragedije.
Micotakis je rekao da se pretpostavlja da je do nesreće došlo "uglavnom zbog tragične ljudske greške", ali nije precizirao.
Voz, koji je saobraćao od Atine do Soluna, prevozio je 350 putnika, od kojih su mnogi bili studenti koji su se vraćali sa karnevalskih proslava.
Vlasti su uhapsile upravnika stanice na poslednjoj stanici voza, u gradu Larisa jer je za železnički saobraćaj na tom delu pruge odgovoran šef stanice, a on bi danas trebalo da se pojavi pred tužiocem radi zvanične optužnice.
Grčki ministar saobraćaja Kostas Karamanlis podneo je ostavku. Karamanlis je rekao da je uložio sve napore da poboljša železnički sistem koji je bio, kako je rekao, "u stanju koje ne priliči 21. veku".
Vlada je od srede proglasila trodnevnu nacionalnu žalost, dok su se zastave vijorile na pola koplja ispred svih zgrada Evropske komisije u Briselu. To je bila najveća železnička nesreća u Grčkoj, a pre ove najveća je bila 1968. godine kada su poginule 34 osobe u nesreći u južnom regionu Peloponeza.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.