Plan je da bude lansiran tokom 2026, a da ubrzo bude i komercijalizovan
Danas govorimo o transportu pomoću obnovljivih izvora energije. U pitanju je cepelin koji je prekriven solarnim panelima. Cilj letelice, koja je lakša od vazduha, jeste da leti oko sveta i noću i danju, bez prestanka, dok generiše svu snagu i stvara vodonik da bi nastavio da se kreće i po mraku.
'Solar Airship One' počeće kao esperiment u kom će prevesti tri člana posade više od 40.000 km za 20 dana, održavajući prosečnu visinu od šest kilometara i leteći preko 25 zemalja i dva okeana. Dugačak je 151 metar, a dizajniran je da radi bez fosilnih goriva u cilju da ne emituje ugljen dioksid. Da bi se to postiglo, opremljen je dvostrukim omotačem koji stabilizuje spoljne pritiske i reguliše unutrašnje temperature, omogućavajući mu da izdrži različite vremenske uslove.
"Misija je jednostavna, idete oko sveta bez pauze sa solarnom energijom. To je električna energija, koja se ovde primenjuje u velikim razmerama, kako bi letelica mogla da pređe 40.000 kilometara oko sveta bez potrebe za punjenjem. Zato su ljudi slobodni da biraju rutu kako god žele", kazao je vlasnik kompanije koja je dizajnirala cepelin Majk Dvajer.
Snaga cepelina dolazi od solarnih ćelija koje pokrivaju gotovo 5000 kvadratnih metara gornjeg dela vazduhoplova. Tokom dana, taj film generiše električnu energiju, a višak se uveče skladišti u baterijama koje stvaraju vodonik elektrolizom vode.
"Ovo je revidirana budućnost. Imali smo svoje brodove u prošlosti, koji su bili pokrenuti helijumom. Bili su plutajući helijum, ali sada gledamo u novo doba u kojem se uticaji nulte emisije i nečinjenja štete okolini na vašoj ruti uklapaju u pogonske tehnologije poput ove. Prešli smo sa helijuma na vodonik", kazao je Dvajer.
Cepelin ima dvostruku oplatu koja sadrži 15 individualno upravljanih gasnih omotača, koji omogućavaju da leti po skoro svakom vremenu. Plan je da bude lansiran tokom 2026, a da ubrzo bude i komercijalizovan.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.