"Mic po mic" drugi u Srbiji: Učenice iz Aranđelovca oduševile igrom za decu sa posebnim potrebama

Prvo mesto osvojila je učenička kompanija iz Zaječara - Outmark, a treći su bili srednjoškolci iz Paraćina iz kompanije Hidrosol

22.05.2024. 14:10
  • Podeli:
KidSync, društveno-edukativna igra mic po mic, 2 mesto na nacionalnom takmičenju učeničkih kompanija u beogradu, 21 maj 2024 - foto Lična arhiva 1 (4)-664dceee4c088.webp Foto: Lična arhiva

Beograd je prethodnih dana bio domaćin Nacionalnog takmičenja učeničkih kompanija, na kojem je 20 srednjoškolskih timova predstavljalo svoje proizvode i usluge, sa nadom da budu najbolji i predstavljaju Srbiju na evropskom finalu u Kataniji.

Ako vam se taj pojam "učenička kompanija" čini donekle poznatim, moguće je da je to i zbog toga što je UNA već pisala o jednoj od njih - o "preduzeću" iz Aranđelovca koje se zove KidSync. Tu kompaniju čini pet tinejdžerki-preduzetnica trećih razreda Gimnazije "Miloš Savković" - generalna direktorka Anđelija Damjanić, menadžerka finansija Jelena Marjanović, menadžerka prodaje Nikolina Ćalasan, menadžerka marketinga Nevena Blagojević i PR menadžerka Teodora Matejić.

Njih pet osmislilo je društveno-edukativnu igru "Mic po mic" namenjenu, pretežno, deci od sedam godina i starijoj sa teškoćama u intelektualnom razvoju. Više o ovom sjajnom učeničkom timu i o samoj igri možete da pročitate na stranicama našeg portala, a ovde smo više fokusirani na upravo održano nacionalno takmičenje, na kojem je kompanija KidSync osvojila izuzetno drugo mesto.

"Nosimo sjajne utiske iz Beograda i zaista smo veoma srećne ostvarenim rezultatom. Mnogo toga je bilo predstavljeno na takmičenju - preko drugih društvenih igara, raznih ekoloških inovacija, kompanija koje su pravile hranu, novčanike sa otiskom prsta - bilo je jako lepo videti šta su sve učenici u stanju da naprave", rekla je za UNU generalna direktorka KidSync-a Anđelija Damjanić.

Drugo mesto za KidSync u Beogradu, foto: Lična arhiva

Za koga je još bilo mesta na pobedničkom postolju - neko će ipak "morati" da putuje na Siciliju na evropsko finale?

"Prvo mesto osvojila je učenička kompanija iz Zaječara, Outmark, koja pravi narukvice za avanturiste. Treći su bili učenici iz Paraćina, kompanija Hidrosol, koja kombinuje hidro i solarnu energiju".

Šta je učenička kompanija?

Učenička kompanija je obrazovni program koji omogućava učenicima srednjih škola da budu uključeni u razvoj i vođenje sopstvenih kompanija, sa realnim proizvodima i uslugama, kao i da upravljaju zarađenim novcem. Učenici koji su "zaposleni" u ovim kompanijama tokom školske godine stiču znanja o tržišnoj ekonomiji i preduzetništvu kroz programe “Dostignuća mladih” i svoju kompaniju vode od osnivanja do izrade kompanijskog izveštaja i zatvaranja kompanije.

Takmičenje je održano u tržnom centru BEO, a timovi su provodili vreme u srpskoj prestonici od 19. do 21. maja.

"Bile smo u Beogradu od nedelje, 19. maja, tog dana smo imali tim bilding - spajali su učenike iz raznih timova, što je bilo odlično jer smo imale priliku da upoznamo sve takmičare. Sutradan, 20. maja, na programu je bio prodajni sajam - gde su sve kompanije bile poređane po štandovima, koje je obilazilo više žirija. Jedan je, na primer, ocenjivao primenu IKT alata u poslovanju, drugi je dodeljivao nagradu 'Osnaženi za budućnost', pa smo imali Alumni klub koji je dodeljivao nagradu za mlade tim lidere - koju je dobila naša Nikolina, zatim je ocenjivan timski duh... Glavni žiri je, s druge strane, organizvao intervju '5 na 5' - timovi sa svih pet takmičara su odlazili s njima u odvojenu prostoriju i odgovarali na niz pitanja, od kojih su neka bila i na engleskom jeziku. Odatle nosimo sjajna iskustva".

Nikolina Ćalasan, menadžerka prodaje učeničke kompanije KidSync, osvojila je nagradu za mladog tim lidera

Foto: Ksenija Bulatović

Poslednji dan, 21. maj, bio je "odlučujući", tada su i proglašeni najbolji.

"U utorak smo imali scenske prezentacije - kompanije su imale po četiri minuta da predstave svoj proizvod, a posle toga je žiri doneo odluku o pobedniku. Prozivali su nas od trećeg do prvog mesta, a žiri je rekao da su samo nijanse odlučivale o plasmanu. Moram priznati da smo mi bile pomalo i šokirane kada su prozvali nas - toliko je bilo dobrih proizvoda i bila je sjajna konkurencija. Od silnog uzbuđenja zaboravile smo i da se slikamo kako treba", kroz osmeh kaže Anđelija.

Učesnici iz cele Srbije

Na takmičenju su učestvovali srednjoškolci iz Beograda, Zrenjanina, Batočine, Sremske Mitrovice, Žitorađe, Niša, Varvarina, Paraćina, Aranđelovca, Loznice, Novog Pazara, Kragujevca, Zaječara, Novog Sada, Ljiga i Bajine Bašte.

Foto: Lična arhiva

Mali kuriozitet bila je i sama dodela priznanja.

"Nama je nagradu uručila pobednica od pre dve godine - Anđela Kanjo, koja je prvo mesto osvojila sa učeničkom kompanijom Moveably. Ta kompanija je sada registrovana i radi".

Budućnost možete menjati

Slogan takmičenja učeničkih kompanija je "Budućnost možete menjati", a praktično je takav i govor i obećanje - da će budućnost menjati nabolje - dala PR menadžerka Teodora Matejić, koja se po dobijanju nagrade zahvalila u ime svojih drugarica i koleginica.

U skladu s tim, onda se prosto nameće pitanje - šta će biti sa kompanijom KidSync?

"Nastavićemo da prezentujemo našu igru u školama u Aranđelovcu, kasnije i po gradovima u Srbiji. Već imamo pozive za radionice od strane edukativnih centara, a već sutra ćemo učestvovati na humanitranom bazaru za našu sugrađanku za koju skupljamo sredstva. Što se tiče eventualne registracije firme i pravog poslovanja, nismo i dalje sigurne kako ćemo da nastavimo, ali razmišljamo o tome", zaključila je Anđelija Damjanić.

Pomoć od starta

Učenice iz kompanije KidSync su od početka imala pomoć mentorke Sanje Đaković, master profesorke engleskog jezika, kao i mentorke dodeljene od strane organizacije koja stoji iza čitavog takmičenja (Dostugnuća mladih) - Ivane Dojčinović, koja radi u NCR Voyix kompaniji.

Ekipa KidSync-a sa mentorkama, foto: Lična arhiva
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()