Kada obična raskrsnica ima problem, sledeće rešenje je kružni tok, zatim kružni tok sa semaforima, a postoji i jedan korak posle toga, kaže Vujanić
Semafori na kružnom toku kod Brankovog mosta i Ušća završavaju i svoj prvi radni dan. Njihovu prvu smenu, ispratila je naša ekipa, a utisci vozača su podeljeni.
Da li će se ovim rešenjem smanjiti gužve i šta je korak dalje za bolji protok saobraćaja u Beogradu, razgovaralo se u našoj emisiji „Podne“. Sagovornici Marijane Tabaković bili su profesor saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić i naš najtrofejniji automobilista Čedomir Brkić.
Tačno u 7.30 časova sa radom su krenuli novi semafori kod Ušća. Mi smo iskoristili vreme najvećeg špica, između 8 i 8.30 časova, kako bismo čuli i prve utiske vozača.
„Putujem već dva meseca ovuda i pakao je već dva meseca. Ne vidim ništa da se promenilo, znači evo bukvalno, od Vukovog spomenika, Metropol, tunel, već sat vremena idem“, iskren je bio jedan vozač, ali bilo je i onih koji smatraju da je ovo ipak dobro rešenje:
„Kad već nemamo nadvožnjak ovde, mislim da je ovo dobro rešenje. Dan ima 24 sata, bolje je sa semaforima“.
Kada obična raskrsnica ima problem, sledeće rešenje je kružni tok, zatim kružni tok sa semaforima, a postoji i jedan korak posle toga za što bolji protok, ističe profesor saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić.
„Semafori na modernim kružnim tokovima imaju takozvani sistem rang metering, možete ga prevesti na srpski merenje na rampi. Kada detektuje da je jedan od ulaznih tokova zaustavljen, on drugi tok zaustavlja semaforom da i ovaj može da se kreće“, kaže za UNU Vujanić.
„Ljudi se još uvek zbunjuju kod kružnog toka. Konstatovali smo to. Ovako je malo veći red, ali kad uđu u raskrsnicu, onda se kreću. Samo sad, brojanjem saobraćaja podesiti semafore. Uzmite ulicu Miloša Velikog kada je uveden taj talas, i ona je zagušena, ali ide“, ističe naš najtrofejniji automobilista Čedomir Brkić.
Gradonačelnik Aleksandar Šapić naglasio je da se prava slika može videti tek kada budu izgrađena još tri kružna toka na Novom Beogradu, novi most preko Save, i kada uska grla glavnih ulica grada budu proširena.
„Ova rešenja koja mi sada imamo, to su sve delimična rešenja koja vode ka kompletnoj slici koju građani verovatno ne vide, znači mora da se naprave ti prsteni unutra, visokog kapaciteta, da se saobraćaj ne odvija kroz centar grada, nego izađete na prsten, izađete gde hoćete i uđete u grad“, naglašava Vujanić.
Vujanić ističe da bi se gužve smanjile i ako bi kompanije uvele razne pogodnosti za zaposlene koji zajedno koriste automobile do posla, s obzirom na to da se u automobilima nalaze uglavnom samo vozači, ili eventualno još jedna osoba. S tim u vezi, oni koji se često voze sami, mogli bi da razmisle i o mogućem prelasku na vozila sa dva točka.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.